شاید برای شما هم این روزها تبلیغاتی با عنوان تبلیغات نوتیفیکیشن برای تبلیغ پیج اینستاگرام، وب سایت و یا کانال تلگرام ارسال شده است و یکی از سوالاتی که فعالین در حوزه کسب و کار با آن روبرو شده اند، این است که اصلا نوتیفیکیشن چیست و چگونه ارسال می شود و راه های تبلیغات با آن به چه صورت است. در این مقاله به شرح کامل این مورد پرداخته و بهترین سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی را معرفی خواهیم کرد.

 نوتیفیکیشن یعنی چی

نوتیفیکیشن یا پوش نوتیفیکیشن

در پاسخ به این سوال که نوتیفیکیشن یعنی چی؟ باید بگیم که معادل فارسی آن یعنی اعلان و منظور از این اعلان در تکنولوژی های وب و اپلیکیشن ها همان اعلان هاییست که مانند تصویر زیر در قسمت نوتیفیکیشن های دستگاه شما نمایش داده می شود.

این نوتیفیکیشن ها در موبایل در اصل از طریق اپ های نصب شده بر روی دستگاه کاربران ارسال می گردد و کارآیی های مختلفی مانند اطلاع رسانی و تبلیغات را دارند. برای مثال زمانی که در اینستاگرام کسی شما را فالو می کند و یا دایرکت می فرستد، شما اعلانی را در قسمت کشویی بالای صفحه موبایل خود دریافت می کنید که با لمس آن اینستاگرام شما باز می گردد. و یا اگر شخصی در تلگرام و یا واتساپ به شما پیامی ارسال کند، بازهم نوتیفیکیشن اطلاع رسانی آن برای شما ارسال می گردد.

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

این همان پوش نوتیفیکیشن هست که اکثر اپلیکیشن ها از آن جهت اطلاع رسانی و تماس با کاربران خود استفاده می کنند.

پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

با توجه به کارآیی زیاد این ابزار، امروزه از پوش نوتیفیکیشن برای تبلیغات نیز استفاده می شود. در این روش تبلیغات وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی، اپیلیکیشن های موبایل، کانال های تلگرامی و پیج های اینستاگرام جهت معرفی به کاربران ارسال می گردند. کاربران با کلیک بر روی نوتیفیکیشن به لینک وب سایت، پیج اینستا و یا کانال مروبطه در تلگرام ارجاع داده می شود.

امروزه یکی از رسانه های مهم تبلیغاتی در حوزه بازاریابی دیجیتال، همین پوش نوتیفیکیشن هست که بسیاری از مدیران کسب و کار جهت تبلیغات محصولات و خدمات خود از آن استفاده می کنند.

محتوای تبلیغ نوتیفیکیشن

در پوش نوتیفیکیشن می توان از ترکیب متن و تصویر استفاده نمود و هر جای آن قابلیت کلیک و ورود به لینک مورد نظر را دارد. می توان از یک آیکن با طول و عرض یکسان + تیتر + متن کوتاه و بلند و یک بنر افقی استفاده نمود. مانند هر نوع تبلیغ دیگری، جهت جلب توجه کاربران می بایست محتوای تبلیغاتی جذابی تهیه نمود تا نرخ کلیک بر روی نوتیفیکیشن را بالا برد.

پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

1. تیتر تبلیغ: مهم ترین پیام تبلیغاتی شما باید در تیتر نوتیفیکیشن قرار بگیرد، چراکه اولین خطی است که بصورت درشت در تبلیغ نمایش داده شده و کاربر آنرا می خواند.

2. آیکن: این تصویر می بایست بصورت مربع و یا دایره بوده و بصورت کوچک در سمت چپ یا راست نوتیفیکیشن قرار می گیرد.

3. متن کوتاه و بلند: متن کوتاه و بلند در اصل توضیحات تبلیغ شما هستند که در زیر تیتر نمایش داده می شوند. در صورتیکه در قسمت نوتیفیکیشنهای دستگاه کاربر فضایی برای نمایش باشد، متن بلند نمایش داده شده و در غیر اینصورت متن کوتاه نمایش داده می شود.

4. بنر تبلیغاتی افقی: این بنر جایگزین متن بلند (متن کامل) خواهد شد، لذا حتما بنر تبلیغاتی جذاب با نوشتار مناسب و خوانا تهیه کنید.

سرویس تبلیغاتی پوش نامه

جهت ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی، می توانید از سرویس دهنده بزرگ این نوع تبلیغات، یعنی پوش نامه استفاده کنید. این شبکه با همکاری توسعه دهندگان و صاحبان اپلیکیشن های اندروید، اقدام به ارسال تبلیغات نوتیفیکیشن می کند. این سرویس جهت تبلیغ موارد زیر می تواند به تبلیغ کسب و کار شما کمک نماید:

  • تبلیغات وب سایت ها: جهت معرفی وب سایت های خدماتی و فروشگاهی خود می توانید از تبلیغات نوتیفیکیشن اندروید پوش نامه استفاده کنید و کاربران با لمس اعلان دریافت شده به وب سایت شما ارجاع داده خواهد شد.
  • تبلیغات اپلیکیشن ها: جهت معرفی و افزایش نصب اپلیکیشن های اندرویدی خود می توانید از این نوع تبلیغ استفاده نموده و کاربر با کلیک بر روی نوتیفیکیشن دریافتی، به صفحه اپ شما در مارکت بازار و ... ارجاع داده خواهد شد.
  • تبلیغات پیج های اینستاگرام: برای معرفی صفحات اینستاگرام کسب و کار خود نیز می توانید از نوتیفیکیشن تبلیغاتی استفاده نمایید. در این روش کاربر پس از کلیک بر روی نوت دریافتی، مستقیما به پیج شما در اپلیکیشن اینستاگرام هدایت می گردد.
  • تبلیغات تلگرام: در حال حاضر با توجه به محدودیت های ایجاد شده، تبلیغ نوتیفیکیشن تلگرام توسط پوش نامه انجام نمی گردد.

بازدهی تبلیغات نوتیفیکیشن

این نوع تبلیغات هم مانند هر نوع تبلیغ دیگری، به جذابیت محتوای تبلیغ، محصول و خدمت و نیاز کاربر و هدفمندی کاربران بستگی خواهد داشت. لذا لازمه این نوع تبلیغ، برنامه ریزی صحیح و تهیه محتوای تبلیغاتی جذاب می باشد. گاها برخی از مدیران کسب و کار، از این نوع تبلیغات جهت افزایش ممبر یا فالوور می خواهند استفاده کنند که باید گفت این روش بیشتر جهت دیده شدن است و کاربر با اختیار خود و در صورت نیاز به محصول و خدمت شما اقدام به فالو کردن پیج و ... می کند و این روش تبلیغات ترفند جذب ممبر و فالوور نیست و صرفا یک رسانه تبلیغاتی جهت معرفی محصولات و خدمات شما و ارجاع به پایگاه تبلیغاتی شما می باشد.

 



خانه
ثبت سفارش
تلگرام
تلفن