امروز شاید بتوان گفت تبلیغات بر بستر موبایل اولویت خیلی از شرکت ها و برندهای کوچک و بزرگ است. دلیل این امر هم مسلما گستردگی کاربران موبایل های هوشمند بوده که سال به سال بر آمار آنان اضافه می گردد. در دسترس بودن این کاربران و استفاده دایمی مردمان امروزی از تکنولوژی موبایل برای انجام کارهای روزانه، تبلیغات موبایلی را به یکی از پربازده ترین روشهای ترویج و شبکه تبلیغات مجازی امروزه تبدیل کرده است.

مانند دوران طلایی تبلیغات در وب سایت ها، این نوع تبلیغات هم توسط توسعه دهندگان و صاحبان اپلیکیشن انجام می گردد. توسعه دهندگان اپلیکیشن های اندروید، آی او اس و دیگر سیستم عامل ها، با بگارگیری از پلتفرم های تبلیغاتی مختلف می توانند اپهای خود را به انواع شبکه های تبلیغاتی متصل نموده و از نمایش تبلیغات درون موبایلی به کسب درآمد بپردازند.

شبکه تبلیغات اندروید

انواع تبلیغات موبایلی

در ابتدا در پاسخ به پرسش تبلیغات موبایلی چیست؟ باید بگوییم که به هر نوع روش و محتوایی که جهت جذب و تاثیرگذاری کاربران در بستر موبایل تولید و نمایش داده می شود تبلیغات موبایلی گفته می شود. برای شروع به تاریخچه تبلیغات در موبایل و انواع مختلف آن می پردازیم:

اس ام اس، پدر بزرگ تبلیغات موبایلی نوین

از بدو تولد دستگاه های موبایل و راه اندازی سیستم ارسال پیامک در شبکه های ارتباطی، ارسال اسم ام اس تبلیغاتی به یکی از راهکارهای بازاریابی آن روزها تبدیل شد. مسلما بنا به همان قانون هر چه بیشتر توجه کمتر، امروزه دیگر آن اثرگذاری های گذشته توسط این رسانه دیده نشده و جنبه ارتباطی آن بیشتر کاربرد دارد.

تبلیغات درون برنامه ای بنری

با تولید و گسترش گوشی های هوشمند و پویایی سیستم عامل های ایجاد شده مانند اندروید، نرم افزارهای و اپلیکیشن هایی توسط برنامه نویسان مختلف برای استفاده کاربران در این دستگاههای هوشمند تولید شد.

با افزایش استفاده کاربران از این دستگاهها، پتانسیل تبلیغاتی خوبی بر بستر موبایل و این اپها ایجاد شد و شرکت های مختلفی برای استفاده از این فرصت بهینه، راهکارها و پلتفرم های مختلفی برای تبلیغات آنلاین و آفلاین ایجاد کردند.

مسلما اولین سیستم های تبلیغاتی بر بستر اندروید توسط گوگل انجام شد، چراکه بعلت وجود مارکت گوگل پلی، دسترسی گسترده ای به توسعه دهنده گان اپلیکیشن داشته و با همگام سازی سیستم تبلیغاتی خود با مارکت بزرگی همچون گوگل پلی، به یکی از پیشتازان تبلیغات نوین موبایلی تبدیل شد.

تبلیغات بنری در اپلیکیشن اندروید

در ایران نیز به علت تحریم های اولیه گوگل پلی برای کاربران ایرانی، مارکت های اندروید مختلفی مثل بازار، مایکت و ... ایجاد شدند. مسلما این مارکت ها هم با الگو برداری از رقبا و سردمداران خارجی، شبکه تبلیغات بنری خود را ایجاد کردند.

یکی از موفق ترین این مارکت های ایرانی کافه بازار بوده که سهم بیشتری از کاربران اندروید را به خود تخصیص داده است. این مارکت با راه اندازی سرویس تبلیغات درون برنامه ای عدد، توانست بخش درآمد زایی برای توسعه دهندگان موبایل ایجاد کند. برنامه نویسان با اتصال اپهای خود به این سرویس، بنر های تبلیغاتی را به اشکال مختلف در اپهای خود نمایش داده و بر اساس هر کلیک مبلغی به حساب آنان واریز می گردد.

شبکه تبلیغات بنری و کلیکی

به جز مارکت های اندروید، وب سایت ها و شرکت های تبلیغاتی دیگر نیز که قبلا کار تبلیغات بنری در وب سایت ها را انجام می دادند، به شبکه تبلیغات اندروید جهت جذب تبلیغات بنری پیوستند. آنها نیز با ارائه سرویس به توسعه دهندگان نرم افزارهای اندرویدی، توانستند سیستم کسب درآمد جدیدی بصورت تبلیغات کلیکی و بنری برای آنان محیا کنند.

تعرفه و قیمت تبلیغات کلیکی و بنری

امروزه این نوع تبلیغات بر اساس پرداخت به ازای کلیک می باشد. یعنی تبلیغ دهندگان بر اساس تعداد کلیک کاربران بر روی بنر نمایش داده شده در اپلیکیشن ها، هزینه می پردازند. در حال حاضر تعرفه تبلیغات در اپلیکیشن بابت هر کلیک بین 100 تا 400 تومان در شبکه های مختلف تبلیغاتی از تبلیغ دهندگان اخذ می گردد. تبلیغ دهندگان با ثبت نام در این وب سایت ها می توانند به گذاشتن تبلیغات در برنامه اندروید مختلف اقدام کنند.

تبلیغات محتوایی همسان Native

تبلیغات همسان تبلیغاتی هستند که با همسان سازی ظاهر تبلیغ و محتوای آن با رابط کاربری وب سایت یا اپلیکیشن، جنبه تبلیغاتی را دور زده و توجه کاربر را به عنوان محتوایی از آن وب سایت و یا اپ جلب می کند. امروز این نوع تبلیغات در اکثر وب سایت های پربازدید داخلی اجرا می شود و اکثر شرکتهای فعال در حوزه تبلیغات موبایلی، این سرویس را نیز به خدمات خود افزوده اند.

تبلیغات همسان یا native

تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشن

این نوع تبلیغات هم نسل جدید روشهای تبلیغاتی هست که در بستر موبایل ایجاد شده است. ویدیوهای تبلیغاتی تبلیغ دهندگان، معمولا در صفحات شروع اپلیکیشن ها یا درون محتوای اپها نمایش داده می شوند. این ویدیوهای تبلیغاتی غالبا خیلی کوتاه و تاثیرگذار تهیه می شوند.

انواع تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشن های اندروید را می توان به دسته بندی زیر تقسیم کرد:

  • تبلیغات ویدیویی همسان Native
  • تبلیغات ویدیویی پیش نمایش
  • تبلیغات ویدیویی بینابینی
  • تبلیغات ویدئویی اجازه ای

تعرفه و هزینه تبلیغات ویدیویی در نرم افزارهای موبایل معمولا بر اساس پرداخت به ازای نمایش و یا پرداخت به ازای کلیک می باشد.

و حالا تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

نسل جدیدی از تبلیغات موبایل با استفاده از امکان پوش نوتیفیکیشن در اپلیکیشن های مختلف ایجاد گردیده است. همانطور که می دانید نوتیفیکیشن و اعلانها امکانی در اپهای موبایل هستند که امکان اطلاع رسانی به کاربران و ایجاد ارتباط را برقرار می کند.

این امکان تکنولوژیکی، بستر و شبکه تبلیغاتی نوینی را ایجاد کرده که بسیار کاربردی می باشد. دسترسی سریع به کاربران موبایل، فیلتر های مختلف و هدفمندی تبلیغات، ارجاع مستقیم کاربران به صفحات وب، مارکت های موبایل، شبکه های اجتماعی و اکشن هایی مانند ارسال ایمیل، اس ام اس و یا حتی تماس تلفنی پس از کلیک بر روی نوتیفیکیشن ارسالی، از جمله مزایای این نوع تبلیغات می باشند.

پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی چگونه انجام می شود؟

برای ارسال تبلیغات پوش نوتیفیکیشن، مثل انواع تبلیغات موبایلی که پیش تر ذکر شد نیاز به ارتباط توسعه دهندگان با تبلیغ دهندگان می باشد. در حال حاضر سرویس دهندگانی مانند پوشه که به توسعه دهندگان اجازه اتصال اپها به سرویس آنها را می دهد، کار تبلیغاتی نمی کنند و صرفا ارائه دهنده خدمات ارسال نوتیفیکیشن به توسعه دهندگان هستند.

شما برای انجام تبلیغات نوتیفیکیشنی نیاز به ایجاد ارتباط با توسعه دهندگان اپهایی دارید که این سرویس را در نرم افزار های خود پیاده سازی کرده اند و دارای کاربران زیادی هستند.

پوش نامه مشکل را حل کرد!

با توجه به نیازی که از سوی تبلیغ دهندگان حس شد، وب سایت پوش نامه جهت ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی راه اندازی شد. این استارت آپ با همکاری چندین توسعه دهنده که روز به روز به تعدادشان اضافه می گردد، شبکه تبلیغات اندروید نوینی را ایجاد نمودند.

با استفاده از این سرویس، دیگر نیازی نیست به دنبال توسعه دهندگانی باشید که تبلیغات شما را انجام دهند و با ثبت سفارش در این سایت می توانید به راحتی اقدام به ارسال تبلیغات نوتیفیکیشن نمایید.

هزینه پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی

از آنجا که توسعه دهندگان در پنل های مرسوم ارسال نوتیفیکیشن مثل پوشه، تنها می توانند بر اساس تعداد ارسال تبلیغات را ست کنند و تعداد دریافت یا نمایش و کلیک آن متغیر خواهد بود، قیمت گذاری این نوع تبلیغات نیز معمولا بر اساس تعداد ارسال می باشد.

تعداد دریافت (ویو) معمولا بین 60 تا 80 درصد بوده که به آنلاین بودن کاربران در 12 ساعت زمان ماندگاری نوتیفیکیشن بستگی دارد و همچنین تعداد کلیک نیز مسلما به جذابیت محتوای تبلیغ شما، نیاز کاربر و ... بستگی خواهد داشت.

برای اطلاع از هزینه و تعرفه ارسال نوتیفیکیشن می توانید به قسمت هزینه ارسال تبلیغات پوش نامه مراجعه نمایید.

راستی آزمایی ارسال نوتیفیکیشن

همانطور که گفته شد، اکثر توسعه دهندگانی که با ارسال تبلیغات نوتیفیکیشن درآمد دارند، ارسالهای خود را از پنل پوشه که یکی از قویترین و قدیمی ترین سرویس دهندگان پوش نوتیفیکیشن در ایران است انجام می دهند. پس از هر ارسال، لینک گزارشی در اختیار آنان قرار می گیرد که محتوای تبلیغ، تعداد ارسال، تعداد دریافت و تعداد کلیک در آن صفحه بروز شده و قابل مشاهده است.

معیار سرویس پوشنامه جهت تسویه حساب با توسعه دهندگان نیز، این گزارش بوده و همان گزارشات را به مشتریان خود جهت مشاهده و راستی آزمایی انجام تبلیغات خود ارسال می کند.

روند انجام تبلیغات

مراحل انجام تبلیغات در شبکه پوش نامه، به این صورت است که تبلیغ دهندگان بر اساس تعداد ارسال درخواستی فرم سفارشی را تکمیل نموده و در همان فرم، محتوای تبلیغ، تصویر و نوع عملکرد و لینک مربوطه را ارسال می کنند. پس از تکمیل فرم سفارش، به صفحه پرداخت ارجاع داده شده و پس از پرداخت، تبلیغ مربوطه برای تایید محتوا به اپراتور پوش نامه ارسال می گردد.
اگر محتوای تبلیغ با قوانین و شرایط ارسال پوش نامه هماهنگ بود، در نوبت ارسالها قرار گرفته و بر اساس تعداد ارسال، به توسعه دهنده مربوطه ارجاع داده می شود.

توسعه دهنده در بازه زمانی مربوطه اقدام به ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی از طریق پنل پوشه خود کرده و لینک گزارش را به اپراتور پوش نامه ارسال نموده و پس از تایید پوش نامه، گزارش نهایی به مشتری (تبلیغ دهنده) از طریق ایمیل یا تلگرام ارسال می گردد.

جهت سفارش این نوع تبلیغات می توانید بر روی دکمه زیر کلیک نموده و با مطالعه قوانین، نسبت به ثبت سفارش و ارسال تبلیغات اقدام نمایید.

سفارش ارسال نوتیفیکیشن

 



خانه
ثبت سفارش
تلگرام
تلفن